خراسان ( افشارنژاد )

شرکت صنعتی الکتریک خراسان ( افشار نژاد )

شرکت صنعتی الکتریک خراسان در سال ۱۳۴۵ در شهر مقدس مشهد تاسیس شد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران به بهره‌برداری رسید.

پیشینه ساخت سیم و کابل در جهان به سال ۱۸۸۰ میلادی مربوط است، یعنی بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد.

تاریخچه سیم و کابل ایران به سال‌های بعد از ۱۲۸۳ بر می‌گردد، که اولین کارخانه‌ی برق در تهران راه اندازی شد و در سال‌های نخست تمامی سیم و کابل مورد نیاز از خارج وارد می‌شده و بعدا سیم‌های قیر اندود و نوار پارچه‌ای و باکالیت در ایران تولید شد.

بعد از جنگ جهانی دوم، پایه‌گذار شرکت صنعتی الکتریک خراسان (مرحوم علی افشارنژاد) که توزیع کننده لوازم برقی در لاله زار تهران و در ارگ مشهد بود، تولید اولین سیم‌های برق قیر اندود را در مشهد به مرحله اجرا گذاشتند و بعدها شرکت صنعتی الکتریک خراسان در سال ۱۳۴۵تاسیس شد.

 

در بدو تاسیس، شرکت صنعتی الکتریک خراسان با یک خط تولید ایتالیایی، سیم‌های تابیده مسی را با گرانول پی وی سی که از ژاپن به کشور وارد می‌نمود، روکش می‌کرد. چند سال بعد، این فعالیت توسعه داده شده و تحت نظارت و ادامه همکاری با ژاپن، تکنولوژی تولید کابل دریافت گردید و به مرحله اجرا گذاشته شد.

مفتخریم که شرکت صنعتی الکتریک خراسان با گذشت نزدیک به نیم قرن فعالیت، یکی از بهترین‌ها در تولید سیم و کابل کشور به شمار می‌رود و کیفیت عالی و سلامت تولید سرلوحه کار ما در همه این سال‌ها بوده است.

تولیدات شرکت، انواع سیم و کابل فشار ضعیف شامل سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی، کابل‌های افشان، کابل‌های کنترل و قدرت با عایق PVC و XLPE ، سیم‌های خودرو، کابل‌های شیلددار مسلح و غیر مسلح، کانسنتریک ابزار دقیق، مخابراتی، آیفونی، مقاوم در برابر آتش و حرارت و هالوژن فری می باشد.

شرکت صنعتی الکتریک خراسان از اولین دریافت کنندگان نشان استاندارد ایران ISIRI (معادل IEC 227 اروپا) در بیش از ربع قرن پیش بوده و محصولات را مطابق با درخواست مشتری و بر اساس استانداردهای مختلف نظیر VDE (استاندارد آلمان) ، IEC (استاندارد بین‌المللی) ، BS (استاندارد انگلستان) و … تولید می‌نماید. همچنین این شرکت، گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ در مدیریت کیفیت را در سال ۲۰۰۰ از شرکت SGS سوئیس دریافت نموده است.
این شرکت با برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات مدرن و پیشرفته و دانش فنی روز، پیشگام تولید محصولات متنوع و باکیفیت است و در سال‌های متمادی به عنوان تولیدکننده‌ی برتر در استان خراسان و سطح کشور شناخته شده است.

در حال حاضر شرکت با بیش از ۴۵۰ نفر پرسنل و ظرفیتی بالغ بر ۳۰،۰۰۰ تن در سال در حال فعالیت می باشد. مساحت فعلی کارخانه بالغ بر ۴۰،۰۰۰ متر مربع و زیربنایی حدود ۳۰،۰۰۰ متر مربع می‌باشد.

اسکرول